torsdag 11. september 2008

Overgangen

Det vart heilt utruleg kor fort tida går. For mindre enn eit år sidan satt eg på skulebenken sjølv og vart elev, men nå ska eg stå på andre sida av pulten. Korleis skal detta gå?
Når eg fekk vetta at eg kom inn på lærarar skulen så blei eg svært spent på korleis det kom til å gå. Det eg tenkte mest på vart korleis sko me læra å bli lærarar? Eg har nå skjønt at det er ein lang prosess som har mye med Pedagogikk å gjera.

Pedagogikk var det faget som eg viste minst kva eg jekk til når eg begynte på skolen og det har vart ein spennande begynning .I pedagogikk timane så lærer me om opplæring og samspelet mellom blant anna lovverk og individ. Pedagogikk timane er et oppdragelsekurs som fortelje om ting som andre tek for gitt men ein lærer må tenka på. Når me for eksempel hadde om en lærers oppgåve/rolle fant eg ut at ein lærar har meir roller enn det eg tenkje på. Ein tar for eksempel det for gitt at alle kan vanleg folkeskikk, men viss ein unge kjem frå eit problem hus, og aldri har lært å sei takk for maten. Viss ein lærer opplev detta så har han ein god del arbeid føre seg.
Eg hugsar korleis det var når eg vart elev. Då vart eg i klasse med masse forskjellige menneska, alt frå englebarna til bråke ungane. Det som vart problemet vart at alle lærarane vart meir opptatt av dei problem ungane medan alle i klasse vart stempla som ein bråke klasse. Ingen lærer ville ha oss.
Det vart feil av alle lærarane å stempla alle som bråke ungar. Sjølv om eg meinar at ein lærar skal konsentrera seg godt om dei med problema, men ikkje gløyma dei som treng å få stimulere sine behov innafor dei forskjellige faga.
Dette er eit stort problem i dag. Om alle med spesielle behov eller problem ungar skal gå på ein skule eller ikkje. Der er det nokon som har godt av å vera saman med andre, medan andre som har det best å vera saman med andre som treng dei same behova. Detta problemet er noko eg og må ta stilling te som lærar. Nå som eg ska i praksis for første gong så ska eg prøva å få meg eit innblikk i korleis det er å vera lærar og å ta stilling til dei ulike problema som ein lærar møtte.
Det er litt skremmande kor fort tida kor. Allereie så ska me i praksis. For et år sidan hadde eg ein ny utdanna lærar som ikkje heilt visste korleis han sko gjera detta. Eg e veldig spent på denne praksis perioden og er samtidig litt nervøs. Sølv om denne praksis perioden er til for at me skal observer, så er eg veldig spent på korleis me blir møtt av dei andre lærarane og ikkje minst elevane.
Eg vil bruka denne observasjonen til å gi meg et innblikk i korleis elevane har det og få med meg ulike metodar som læraren bruke for å få alle elevane med og tar seg av dei problem ungane.

Det har vart ein stor overgang for meg. Sjølv om å vera lærar er noko som eg vil så er det utruleg kor fort det har gått. Eg komme rett frå videregående, og då vart eg på den andre sidan av kateteret. Det e veldig spennande, samtidig som det er litt skremmande. Eg føle eg har et veldig aktuelt bilde av dagens lærar. Det vil berra hjelpa meg til å bli ein moderne og ikkje minst ein god lærer i dagens samfunn.

3 kommentarer:

Anders sin pedagogikkblogg sa...

Skal bli spanande dette, Aina=)
Never give up, and give your best at all times!

mvh
Anders

Anders sin pedagogikkblogg sa...

Ein ting.
Kunne du kalla bloggen "Aina sin blogg", noko slikt, slik at dei som adder deg til blogglista ser kven som "eig" bloggane ?=)

Steinar sa...

Hei!

Ja, det blir nok ein overgang å møte ein klasse frå andre sida av kateteret, men du har valt deg fokusområde som absolutt er relevante og viktige, for eksempel å starte med å starte med korleis elevane har det. Det er svært viktig.

Lukke til!